Picture Background

Wednesday, October 8, 2014

In turneu la Paris

Dem Radulescu

“Ne juraseram inca din tara ca primul lucru pe care-l vom face odata ajunsi la Paris va fi sa ne urcam in Turnul Eiffel. Si, odata ajunsi pa Paris, eu, Bibanu, Albulescu, Tapalaga am plecat spre Turnul Eiffel. Stateam in Place de la Republique, si pana la Turnul Eiffel era o distanta bunicica. Si tot mergand noi cu nasul in vitrine – habar nu aveam pe ce strazi mergem, atat de fascinati eram de vitrine - , la un moment dat, uitandu-ma la un morman de tranzistoare, atat de multe cum nu mai vazusem in viata mea la un loc, am dat cu capul in vitrina de a bubuit toata strada. Era atat de bine spalata ca nu realizai ca exista geam acolo.
Mergand noi asa, am constatat ca a disparut Bibanu. In sfarsit, ne-am vazut de drum, am urcat cu liftul in Turnul Eiffel, am admirat panorama Parisului, buticurile de la ultimul etaj, ne-am luptat cu vantul care ne facea sa ne tinem sepcile cu mana si ne-am intors acasa. Albulescu si-a bagat picioarele in bideu, am taiat salamul de Sibiu de acasa, am mancat si ne-am intins putin. Pe la zece noaptea, Albulescu zice: “ Hai sa mergem in Place Pigalle.” Ne-am sculat si am plecat in Place Pigalle. Cu cine credeti ca ne-am intalnit acolo? Cu Bibanu, care discuta linistit cu o negresa de doua ori cat el. Cand ne-a vazut, ne-a zis nonsalant: “Hai, mai, odata, ca de cand va caut! Hai, dom’le, unde ati disparut asa?!”

(Marin Moraru – Suntem ce sunt amintirile noastre)


No comments: