Picture Background

Tuesday, December 30, 2014

David Esrig

David Esrig
Exista regizori care desfac actul artistic atat de mult, de interesant, incat orice nimic aparent poate deveni valoare. Regizorul poate “debalansa” textul printr-un “ceva” anume, printr-un “nimic”, punand accentul pe ceva ce tie, ca interpret, ti se parea nesemnificativ. Asemenea regizori stiu sa lucreze atat de fin cu actorul, incat reusesc sa-l faca sa creada ca el, actorul, a obtinut “efectul” acela… Si-atunci… nu poti sa-ti omori copilul… Intelegi? Ca mai sunt si din aia care vin si zic: “Uite, fa asa ca mine!” Si atunci intervine reticenta mea. Si eu zic “Nu dom’le, nu-i chiar asa!” Si fac cum cred eu… Nu cum imi impune regizorul. Daca, in schimb, ma convingi de valabilitatea gestului, a ideii, ma fac un bulgare de ceara. Iar tu, regizor, pricepi ca in clipa aia am preluat ce mi-ai sugerat… Altfel, sunt un om mort. Sunt opac. Ei bine, Esrig facea din mine un bulgare de ceara.

Marin Moraru


Silvia Kerim – Amintirea ca un parfum…


No comments: