Picture Background

Sunday, March 29, 2015

TITI CONSTANTINESCU


Blinder, neamtul, electricianul sef al Operei Romane de la care am deprins eu meseria, imi spunea: “Mai baiete, eu in patru ore te invat sa umbli la lumina. Mai departe, inveti singur, o viata intreaga, cum te pricepi.” Si avea dreptate. De peste patruzeci de ani eu ucenicesc.
- Care e cel mai greu lucru in meseria dumneavoastra ?
- Cel mai greu e sa nu tii seama de ce poti stoarce dintr-o orga de lumini. Asta o stiu de la Ion Sava, cel dintai mare artist cu care am lucrat. Mai tarziu a venit la mine Liviu Ciulei. Era foarte tanar, a stat cateva seri la rand cu mine in cabina, m-a urmarit ce fac si pe urma a zis: “Gata, acum stiu tot, acum trebuie sa uit.” Asa a spus mai inainte Ion Sava, asa a spus mai tarziu Radu Penciulescu, parca erau intelesi.



REVISTA TEATRUL
12 decembrie 1974


No comments: