Picture Background

Saturday, May 30, 2015

Valeria Seciu - "Cum gandeste Amy"

Valeria Seciu in "Cum gandeste Amy" de David Hare (Teatrul Mic, regia: Catalina Buzoianu)

"Piesa nu mi-a placut de la prima lectura", marturiseste regizoarea Catalina Buzoianu, aeasta mare creatoare de teatru, de spectacole antologice, realizate, mai ales, pe scena Teatrului Mic. "Si totusi, am facut-o pentru Valeria Seciu, care dorea sa joace rolul actritei Esme. Este un rol potrivit pentru talentul si experienta ei. Am descoperit mai tarziu adevarul acestei piese. Stiu ca va exista un public, in majoritate tanar, care o va considera demodata. Poate ca tinerii au dreptate. E si substanta subiectului. Dar concluzia la care ajunge autorul transcende conflictul dintre generatii"...
"Iubesc teatrul", spune Hare. "Imi place dificultatea lui. Imi place incredibila lui incapatanare (de a exista). Si faptul ca nu poate fi domesticit."
Acesta este si crezul Valeriei Seciu. Un crez pe care marea noastra actrita, de care ne era atat de dor, il exprima cu mijloacele ei miraculoase, in fiecare clipa de traire scenica. Un crez ce pare a fi o ruga. Mai ales spre finalul spectacolului, atunci cand, imbatranita si singura cu ea insasi, aflata in Templul Teatrului, actrita Esme se agata de Arta ca de o vesnic posibila ispasire.


Tot articolul AICI

No comments: