Picture Background

Tuesday, June 2, 2015

David Esrig

David Esrig

- Eram elev in ultimul an al liceului "Matei Basarab" din Bucuresti, cand, impreuna cu un grup de elevi, mari iubitori de teatru, ne-am apucat si am pus in scena piesa lui Gogol "Jucatorii de carti". Regia am semnat-o eu. Cu acest spectacol de liceeni am participat la "Festivalul National al Teatrului de amatori". Am avut emotii teribile. Juriul era format din mari personalitati, actori si regizori de frunte, avand-o, ca presedinte, pe doamna Dina Cocea. Asta se intampla in 1953. Ei bine, am luat premiul I pe tara cu aceasta montare a mea, iar doamna Dina Cocea m-a indemnat sa ma apuc serios de teatru: "Baiete, asculta ce-ti spun! Te duci glont la Institut si dai examen la Regie!". Am ascultat-o fara nici o ezitare si am intrat din primul foc!

Spre norocul meu, a fost o decizie fericita fiindca am avut profesori excelenti: Iannis Veakis, Tudor Vianu, Otetea, Marcel Breslasu... Lui Breslasu ii datoram cel mai frumos curs de Istoria teatrului... Numai ca eu nu am avut astampar! Nu stateam doar la cursurile de regie! Am colindat, pe rand, sectiile de actorie, unde erau, de asemenea, profesori fabulosi: Ion Fintesteanu, Aura Buzescu, Baltateanu, Timica, Marietta Sadova... Acolo, la cursurile de teatru, am pus ochii pe doi tineri de mare talent, care mai tarziu aveau sa-si dovedeasca exceptionale calitati. Este vorba despre Gheorghe Dinica si Marin Moraru. Pe vremea aceea, studenti fiind, ei faceau figuratie la Teatrul Mic... De-altfel, mizand pe marele talent al lui Dinica, l-am si distribuit intr-o comedie - "Procesul domnului Caragiale", alaturi de Jules Cazaban... Institutul l-am absolvit in 1957, la sectia de regie, cu spectacolul "Vicleniile lui Scapin" de Molire. L-am montat la Piatra Neamt. S-a jucat acolo timp de un an intreg. Piatra Neamt e un oras parca binecuvantat pentru teatru...

David Esrig

Tot articolul: AICI
Sursa foto: Revista Teatrul


No comments: