Picture Background

Saturday, September 5, 2015

Ginaaaaaaaaa!


Maretia frigului

Dupa ce l-am pierdut pe tata, viata mea n-a mai semanat niciodata cu ea insasi.
Dupa moartea lui Nichita Stanescu, ma simt precum Ghilgames ce-l pierduse pe Enkidu, prietenul sau cu care vanase lei...
De cand a "plecat" Gina, Teatrul cu tot ce reprezinta aceasta sintagma ucigatoare, pentru mine nu mai e Acel Teatru! E altceva! Poate frig. Frigul... Sa fie asta "maretia frigului?" Dar aceasta maretie nu are nimic, absolut nimic maret!

Gina Patrichi si Anton Tauf in "Antoniu si Cleopatra"

Gina, Gina, Gina... Pe scena ridicandu-te deasupra capului meu, lovindu-te cu palmele mele nenorocite de boxer vesnic inflamat, tinandu-te strans in brate, sarutandu-te, razand impreuna besmetic pana la prabusire, tu erai Cleopatra mea.
Gina a fost cu certitudine UNICA pentru care proverbiala mea singuratate in blestematul spatiu teatral, se spulbera, se indoia, devenea caraghioasa.
Atunci, numai atunci, frigul absolut al Teatrului, asa cum mi-l doream dintotdeauna, avea maretie. Maretia frigului!
Nu intamplari, nu cuvinte, nu "evenimente" ma leaga pentru totdeauna de Gina. Sentimente da, stari si senzatii da, nelinisti si ceritudini, da!
Si frig! Acel frig... Un frig URIAS!
Ce premonitii ai avut tu Gina, cu viata mea, cu teatrul romanesc care-i intocmai cum mi l-ai descris, pentru ieri si pentru azi!
De cand ai plecat mi-e dat sa vad "coregrafi" balbaindu-se in poltroane motivatii eseistice, fericiti la vederea sangelui si a sudorii noastre, "ciumfai" tropaind pe scena ca niste capre de neoprit, strigoi de "ciupii" ca niste cocote caraghioase imbracand mantiile unor personaje enorme...

Si cum puteam in preajma-ti sa ma tavalesc de ras, de spaima, de luciditatea ta extraordinara...
Toate-s asa cum le-ai prevestit, toate! Si-i frig! Un frig meschin, saracacios. Un frig dezgustator! 
Ginaaaaaaaaa!

Anton Tauf


Sursa:
Mircea Patrichi
"Gina Patrichi - Clipe de viata"


No comments: