Picture Background

Friday, October 17, 2014

Constantin Codrescu


“Vocea mea inconfundabila poate ca e un har ( o cronica nota ca “teatrul si filmul au o voce, care poarta numele Constantin Codrescu, iar intalnirea cu personajul “Unchiul Vanea” si cu eminenta profesoara Aura Buzescu au fost lait motiv-urile vietii si carierei sale. Daca Dumnezeu nu i-ar fi dat decat talent si un fizic placut, poate ar fi jucat corect si firesc doar roluri de compozitie sau de june-prim, dar a primit in dar si altceva, care-l face imposibil de confundat – O VOCE” – n.red)… Poate a fost un dar, meritat sau nu. M-am straduit sa-l pastrez, sa-i dau contur si ca profesie, si ca atitudine si ca morala. Vocea aceasta despre care inca se mai vorbeste, mi-a impus o anumita etica, un anume comportament, un crez uman si profesional pe care le-am dobandit si dovedit in cei peste 60 de ani de cariera. Am absolvit IATC in 1951. Dar eram angajat al Teatrului National din 1949.”

Constantin Codrescu

Din cartea “Confesiuni 55” dedicata implinirii a 55 de ani de la prima emisiune a Televiziunii Romane, Bucuresti, noiembrie 2011



No comments: