Picture Background

Sunday, October 19, 2014

Ileana Predescu

Ileana Predescu
„Cam pe la inceputurile activitatii, trebuia sa joc la Teatrul “Bulandra” rolul unei fete in “Vassa Jeleznova”; nu-mi gaseam “cheia” personajului, nu intelegeam cum trebuie sa se poarte in raporturile sale cu celelalte. Stefan Ciubotarasu mi-a spus atunci: “Tocmai asta trebuie sa reiasa, faptul ca nu intelegi nimic din raporturile false ale lumii in care intri aici. Sa fii ca un clopotel, al carui sunet…” Dar cum sa fii ca un clopotel, cand te simti greoi, te impiedici, cand vorbesti cu dificultate? In clipa in care am imbracat costumul, m-am simtit, intradevar, ca un clopotel…
Asadar, nu claculez, nu prevad cum o sa fie personajul meu. El se naste, in toata complexitatea, pe scena, in cadrul si costumul respectiv, in legatura directa cu reatiile partenerilor etc. Din acest punct de vedere cred in intamplare, intr-un oarecare neprevazut. Exista un inefabil in orice asemenea intruchipare.”

Ileana Predescu
Revista Teatrul nr.11 1969

No comments: