Picture Background

Sunday, October 19, 2014

LILIANA TOMESCU – AUTOINTERVIU

Liliana Tomescu
-    De cat timp faceti teatru?
-    De zeci de ani. Nu intotdeauna pe scena.
-    Cum va lucrati rolurile?
-    Am mai fost intrebata de multe ori – si nu am raspuns; cred ca nu am sa o fac nici de data asta.
-    Care au fost rolurile dumneavoastra preferate?
-    Nu am asa ceva, pentru ca pe parcurs le-am urat, am fost bolnava de ele, am fost fericita, am inviat si am murit, as spune numai ca mi-a placut sa joc in piese bune si cu parteneri buni, pentru ca, trebuie sa recunoasca oricine, e preferabil un text bine scris decat unul rau.
-    Ce meserie alta v-ar fi placut?
-    Toate. Dar mai mult si mai mult, reporter fotografic.
-    Ce preferinte aveti?
-    Focul, leii, culorile, oamenii; Brassens, tigarile, vinul, vopselele, Ian Steen, lemnul, afisele, ferestrele, rosii cu ceapa, paharele, anul 1490, hochei pe gheata. Teatru… si cate toate.
-    Ce floare?
-    Floarea soarelui.
-    Ce numar?
-    Unu.
-    Culoarea?
-    Orange.
-    Scriitorul dumneavoastra?
-    Dramaturgul.
-    Actorul preferat?
-    Stefan Iordache, Oskar Werner.
-    Actrita preferata?
-    Toate.
-    Cat de fragil este pentru dumneavoastra echilibrul?
-    La fel.
-    Ce proiecte de viitor?
-    Nu fac proiecte, nu ma gandesc la trecut, daca prezentul e bun, restul se face.
-    Cum e prezentul?
-    Se intampla.
-    De ce va este frica?
-    De nebuni, de proteze, de scari, de paianjeni, de munte, de lipsa de memorie.
-    Ce v-ar placea sa stiti sa faceti?
-    Sa arunc cu cutitul.
-    Ce va nedumereste?
-    Ce cauta oamenii in Luna, ganganiile, vremea.
-    De ce aveti neaparata nevoie?
-    De caldura.
-    Ce va doriti?
-    Un cal, o casa cu prispa de lemn, sa plec in lume.
-    Ce va place?
-    Cand oamenii zambesc.
-    Ce nu va place?
-    Cand pleaca lumea de la teatru.
-    Ce nu ati mai vrea sa faceti?
-    Sa plang.
-    Care este anotimpul dumneavoastra preferat?
-    Noaptea.
-    Ce va impresioneaza?
-    Cand spun alb si celalalt intelege tot alb.
-    Ce mancare va place?
-    Oul.
-    Ce rasa de caini?
-    Acela pe care-l voi avea – negru.
-    Ce nu puteti suferi?
-    Frica, pantofii stamti, ora doua noaptea, si frigul, si multe altele.
-    Cum v-ar placea sa faceti teatru?
-    In echipe-living.
-    Va plac copiii?
-    De la canci in sus.
-    Este vreun cuvant pe care-l intrebuintati mai des?
-    “Cum e posibil?!!” si “Help”.
-    Ce admirati mai mult la oameni?
-    Rabdarea.
-    Ce ar trebui sa faceti?
-    Sa joc.
-    Ce rol ati dori?
-    De femeie.
-    Vreti sa mai spuneti ceva?
-    Nu vreau sa spun nimic.

Liliana Tomescu
Revista Teatrul nr.11 1969

No comments: