Picture Background

Saturday, November 29, 2014

Dorina Lazar - Confesiuni

Dorina Lazar
In piesa la care am primit cele mai multe flori si in care am avut cel mai mare succes, nu am vrut sa joc. Este vorba de “ARTA CONVERSATIEI”, o dramatizare de George Banica, dupa best-seller-ul Ilenei Vulpescu. Mi s-a parut ca personajul era mult prea pozitiv. Doamna Deleanu, directoare pe atunci a teatrului, cea careia ii port mereu o mare recunostinta si un mare respect si care a fost pentru mine un model, mi-a spus: “Te rog, Dorina, fa-o pentru mine. Joaca rolul asta!”. Ce bine am facut ca am ascultat-o! A fost cel mai mare succes de public. Regia a fost semnata de Eugen Todoran de la TVR, iar din distributie au facut parte si Florin Zamfirescu si Adriana Trandafir. In trei stagiuni am jucat aproape 800 de spectacole. Dupa fiecare reprezentatie aveam galeti de flori, iar la Deva, organizatorii au trebuit sa cheme militia, sa pazeasca intrarile si sa nu se rupa usile. Ce amintiri frumoase!...
 

Cu “Napasta” am obtinut in 1979, PREMIUL “Leul de Bronz” la Festivalul International de Teatru de la Arezzo, Italia, o premiera pentru Romania. Tin minte ca atunci m-am suparat pe doamna Deleanu pentru ca nu a facut destul tam-tam, ca nu s-a scris, nu s-a stiut, iar ea mi-a zis: “Crezi ca daca pun leul tau de bronz la intrare vor veni mai multi oameni la teatru?”. Eu chiar credeam asta, mai ales ca acum, director fiind, mizez foarte mai mult pe publicitate si promovare.

Dorina Lazar


Din cartea “Confesiuni 55” dedicata implinirii a 55 de ani de la prima emisiune a Televiziunii Romane, Bucuresti, noiembrie 2011.



1 comment:

  1. Ce frumos, ce bucurie daca s-ar gasi undeva o inregistrare a piesei de teatru, sa o putem vedea si cei care nu aveam cum sa fim prezenti atunci.

    ReplyDelete