Picture Background

Wednesday, March 4, 2015

Radu Stanca - Poem

O sa ramai in mine si dupa ce-o sa pleci,
La fel de nepatrunsa, la fel de-mbietoare,
O insula ciudata cu drumuri si poteci
Ce nu duc nicairea sarmana mea plimbare.

O sa ramai in mine si cand vei incerca
Sa intri in padure si sa te pierzi intr-insa.
Vezi ! Urma ta sapata e in visarea mea
Si pot, oricand imi place, sa umblu dupa dansa.

Si te-as gasi chiar daca n-ai vrea sa te gasesc,
Si te-as afla oriunde te-ai ghemui hoteste.
Visarea mea e ca un condur imparatesc
Ce numai la piciorul tau zvelt se potriveste.

O sa ramai in mine si dupa ce-o sa zbori
Din inima mea neagra, ca un canar din cusca.
Tristetea mea ciudata te va ochi si-n nori ;
Tristetea mea tinteste mai bine ca o pusca.

Si te-as zari oricate costume ai schimba,
Oricate masti ti-ai pune sa nu te pot cunoaste.
Visarea mea – din sute de mii te-ar descifra.
Tristetea mea – din sute de mii te-ar recunoaste.

No comments: