Picture Background

Sunday, April 26, 2015

Ion Sasaran - Amintiri...

George Constantin in “Henric al IV-lea”

Eram, odata, in Bucuresti la filmari – aveam un rolisor intr-un film al lui Andrei Blaier. Seara am mers la Teatrul Mic si am vazut “Richard al II-lea” de W. Shakespeare cu Victor Rebengiuc. Dupa spectacol am mers impreuna cu Victor la restaurantul Berlin. In aceeasi seara avusese loc premiera la “Municipal”, cu “D'ale carnavalului”. La o masa alaturata s-au asezat Liviu Ciulei, Clody Bertola, Lucian Pintilie, Marin Moraru, Aurel Cioranu…
Rebengiuc a spus sa mergem si noi. L-am rugat sa ramanem singuri, sa ma pot bucura de intalnirea noastra. A acceptat. Am inceput sa vorbim despre “Richard al II-lea”, in care Victor avea rolul titular. I-am facut cateva observatii despre felul in care realizase personajul, pe care le-a acceptat si care de altfel au coincis cu cele dintr-o cronica aparuta ulterior.
Eram inca sub impresia produsa de spectacol si i-am spus: “Victore, ce actor bun esti tu!” El mi-a raspuns: “Da, ma Ioane, dar ce minunat e George!”
Se referea la George Constantin, care in aceeasi seara juca “Henric al IV-lea” de Pirandello.
O intamplare, la prima vedere, fara nimic neobisnuit. Si, totusi, felul in care ne apreciam intre noi dovedea respectul  ce-l aveam unul fata de celalalt.


Ion Sasaran

Sursa:
Gherasim DOMIDE
"Convorbiri cu actorul Ion Sasaran"

No comments: