Picture Background

Wednesday, March 4, 2015

Gina Patrichi - Ultimul spectacol

Gina Patrichi si Octavian Cotescu in "Interviu"
Desi o stiam atat de bine, am cunoscut-o pe Gina Patrichi doar acum aproape un an, cand am rugat-o sa-mi spuna cateva cuvinte despre Liviu Ciulei, care tocmai implinea o varsta. La inceput m-a scrutat de cateva ori cu ochii ei  verzi si severi, ca sa fie absolut sigura ca n-a gresit primindu-ma. Dupa aceea totul s-a incalzit si am putut s-o ascult si s-o privesc pe indelete, umplandu-ma, incet incet, de energia spirituala si emotionala pe care o degaja. O clipa mi-am adus aminte cum tata, indragostit de ea, ne-a carat, prin diferite siretlicuri bine intocmite, de vreo sapte ori ca sa vedem “Interviu”, in care juca impreuna cu Octavian Cotescu. Ce sansa ca, dupa atatia ani de asteptare, sa-i pot fi in preajma! Era atat de meticuloasa si de perfectionista, cautand cu rabdare ce este exact cel mai inspirat sa spuna, sa o exprime.
Am vazut-o ultima oara pe Gina Patrichi la Gala UNITER: la fel de distinsa, de frumoasa, de fermecatoare, desi istovita de suferinta. Aplauzele spectatorilor care au admirat-o si au pretuit-o pentru tot ce au primit ani si ani de la ea, pareau ca nu se mai termina. Imi rasuna si acum in urechi. Primind singurul premiu din cariera ei (in mod paradoxal, nu?) Gina Patrichi a spus printre altele: “Am avut mult noroc in viata. Cu o singura exceptie…” Din pacate, exceptia a confirmat regula: marea artista Gina Patrichi nu mai este, dintr-o superba dimineata de primavara, o dimineata pierduta pentru toti.

Marina Constantinescu


Sursa text:
Mircea Patrichi – Gina Patrichi, Clipe de viata

1 comment:

  1. Ce mare, originală, a fost în D-ale Carnavalului, a lui Pintilie!

    ReplyDelete