Picture Background

Sunday, July 19, 2015

SANDA TOMA



Cand, cum, de ce si unde s-a produs logodna mea cu Teatrul, nu stiu nici astazi. Poate sa fi fost harazita de ursitoare, ca in basmele care-mi desfatau copilaria. O copilarie cu portile incuiate, in care numai imaginatia avea voie sa zburde oriunde. 

Aceasta imaginatie bogata sa-mi fi purtat oare, mai tarziu, pasii – pentru prima oara – spre Institutul de Teatru?! Unde am ajuns din intamplare, si am reusit la admitere tot din intamplare! Nu pricepeam nimic, nu stiam nimic, habar n-aveam ca o sa devin actrita. Stateam in fata vietii ca o alba, imaculata foaie de hartie in fata unui scriitor neinspirat. 


Dar, odata devenita studenta, m-am “imbolnavit”, simteam cum, pe zi ce trece, ma cuprinde acel microb “dureros de dulce” al teatrului. Era o boala nespus de placuta, care-mi dadea o stare de euforie si de putere totodata, satisfacandu-mi toate visele, toate sperantele si ‘dorurile toate”…
Au urmat munca, tenacitatea, cu pretul cator renuntari!

Astfel a inceput cea mai afurisita competitie, aceea cu tine insati, care dureaza toata viata, si la capatul careia nu te asteapta efemera glorie ci singuratatea alergatorului de cursa lunga.

Ori de cate ori mi-e greu, ma simt insingurata si obosita, ori ma tem de batranete si de moarte, personajele mele tasnesc din toate partile sa ma ajute cu cate o vorba, tandra sau de haz, inteleapta sau de bun simt.



Sanda Toma


Sursa text:
Almanahul Revistei “Teatrul”
GONG ‘82
Foto: Zoltan Lorencz

No comments: