Picture Background

Thursday, November 26, 2015

Mihai Paladescu



MIHAI PALADESCU

"Imbatranit" dupa ce am jucat doi ani la Braila, m-am revitalizat la Galati, odata cu infiintarea acestui teatru, unde am intalnit un grup de tineri galagiosi si optimisti, in frunte cu aiuritul de Moisescu, in regia caruia am jucat timp de patru ani. 
Cred ca se poate numi noroc faptul ca, la Galati, alaturi de actori talentati, in frunte cu Gina Patrichi, Matei Alexandru sau Stefan Banica, am jucat sub bagheta regizorala a lui Valeriu Moisescu. Inventiv, mereu nemultumit, gasea cele mai uluitoare solutii pentru rezolvarea unei scene, unui moment. "Nu sunt multumit de ce-am facut, pentru ca am sentimentul ca sunt la inceputul carierei artistice", spunea Brancusi.


Eliberat de ideea de a ne tine teorii despre teatru, Valeriu Moisescu avea timp sa il faca. Facea tot cu bucuria cu care un copil joaca sotron. Am jucat in multe succese ale lui la Galati si nu credeam ca, dupa 20 de ani sa ne intalnim, pe scena Teatrului de Comedie. Dupa atatia ani, am revazut un Moisescu la fel de tanar, de cald, de inventiv, de candid, care a retrezit in mine pofta de a ma juca de-a teatrul, asa cum un copil joaca sotron: cu o candida seriozitate.

23 ianuarie 1986

VALERIU MOISESCU

Eu gasisem tipul de actor la care visam si inca mai visez. Actorul de mare plasticitate, mim, acrobat, cu un deosebit simt al ritmului, avand o incredibila capacitate de compozitie, mobilitate interioara, umor, inteligenta, sensibilitate.
Cu Mihai Paladescu, ca urmare a unei indelungate colaborari in timp, incepute cu spectacolul meu de diploma la Galati in 1955 si continuata pe scena Teatrului de Comedie comunicarea in repetitii se realiza atat de spontan incat o frantura de fraza, un cuvant sau chiar un simplu gest, de o parte sau de alta, ne erau suficiente pentru a ne putea intelege perfect. Din colaborarea noastra au rezultat, printre altele, personaje ca Barbarosa, Cutui, Cudrias, Scapin, Cracanel, Jupan Fortunato, Calabazas, Wanderghelder, Sganarelle sau Batranul domn din "Nu sunt turnul Eiffel" de Ecaterina Oproiu, la Teatrul Radiofonic.

Sursa:
Valeriu Moisescu
"Persistenta memoriei"


No comments: