Picture Background

Thursday, November 6, 2014

Ioana Magura Bernard - Amintiri

Mariana Mihut si Victor Rebengiuc
“In anul urmator, a venit la Festivalul de la Berlin Teatrul Municipal. Ne-am dus din nou. Atitudinea actorilor se schimbase insa: era limpede ca li se dadusera instructiuni stricte, sa nu aiba nici un contact cu noi. In holul Teatrului, am zarit o multime de figuri cunoscute; mare parte dintre actori imi fusesera colegi de Institut. 
Ioana Magura
Se uitau la noi si lasau capul in jos, stanjeniti, fiindu-le frica sa spuna macar buna ziua. In aceasta atmosfera penibila si inghetata, un cuplu, doi actori care nu-mi erau prieteni apropiati, au traversat holul Teatrului, sub privirile ingrozite ale colegilor lor, au venit direct la noi si ne-au imbratisat. 
Noel Bernard
Erau Mariana Mihut si Victor Rebengiuc. Ne-a bucurat si ne-a miscat enorm gestul lor de prietenie si curaj. Noel le-a spus ca i-ar face placere sa ne invite la masa, dar nu stie daca ar fi oportun pentru ei. Mariana si Victor au acceptat invitatia lui Noel si a doua zi la pranz ne-am intalnit la un restaurant. A fost o conversatie foarte calda, ca intre prieteni vechi. La un moment dat, Noel l-a intrebat pe Rebengiuc: Cum se face ca dumitale, spre deosebire de toti ceilalti colegi, nu ti-a fost frica sa te intalnesti cu noi? La care Victor i-a raspuns: Domnule Bernard, eu nu vreau sa fac cariera decat pe baza talentului meu. Asa ca mie nu are de ce sa imi fie frica.”

Ioana Magura Bernard, Directorul postului nostru de radio, Editura Cartea Veche, Bucuresti, 2007


No comments: