Picture Background

Wednesday, January 14, 2015

Ruxandra Sireteanu - Amintiri


In "Torente" de Alexandr Stein, Teatrul National Craiova (1970)

(...) am debutat la sase ani, pe scena Teatrului Municipal, actual „Bulandra”. Jucam alaturi de tata si de maestrul George Storin. Cu rolul Maia, din “Platon Krecet” de Alexandr Korneiciuk (n.r. regia: Alexandru Finti), am debutat pe scena Nationalului, in 1954, unde n-am mai jucat niciodata. N-am, insa, niciun regret din cauza asta. Eram intre ai mei. Prietenii tatalui meu, care veneau la noi in casa si carora le spuneam, cred, pe nume, erau: George Calboreanu, Jules Cazaban, Birlic, Ciubotarasu, Colea Rautu, Ion Lucian. 

Mergeam unii la altii, petreceam sarbatorile si, cateodata, si vacantele le faceam impreuna. Am copilarit cu Ninel Cazaban, fiul lui Jules Cazaban, care e compozitor la Paris, sau cu Magda, fiica lui Stefan Ciubotarasu. Revenind la “debutul” meu, trebuie sa va spun ca era un rolisor destul de bun, aveam replici directe cu George Calboreanu… nu ii spun “maestrul” pentru ca, la vremea aceea, nu-i spuneam asa si nici nu se purta acest apelativ. Imi aduc aminte ca n-am avut deloc emotii, dar, intre timp, s-au tot adunat si, astazi, au ajuns sa ma copleseasca. Dar cred ca asta se intampla tuturor actorilor, pe masura ce aduna ani si experienta. Era un rol cu replici nostime, aveam aplauze la scena deschisa… Pentru mine, totul era asa de firesc… vorba lui Nichita Stanescu: “atat de firesc, incat pare de ne-nteles”. Si, intr-adevar, acum imi pare de neinteles, dar atunci totul era foarte normal.
(…) Cand aveam doi ani, am fost prima data la teatru. L-am vazut pe tata in “Hotii” de Friedrich von Schiller, la Teatrul National din Craiova, unde a fost cativa ani actor. Probabil ca de atunci a inceput fascinatia. Dintotdeauna asta mi-am dorit, nu am avut nici un dubiu ca voi face altceva.

Ruxandra Sireteanu

Sursa:
Caietele Teatrului “Nottara”
Nr. 4 - octombrie 2013


No comments: