Picture Background

Sunday, May 10, 2015

Carmen Stanescu si Damian Crasmau, o poveste frumoasa!


Care a fost norocul meu!? Sotul meu, actorul Damian Crasmaru! Am avut parte de un om inteligent, plin de haz, care mi-a incurajat firea copilaroasa, m-a iubit ca pe un
copil si asa a avut nevoie de mine in viata lui. Asa cum sunt eu... Iar eu am avut nevoie de o minte sclipitoare ca a lui, care a imbogatit si a completat viata mea de... copil nebun.
Ne-am cunoscut in 1955. Aveam 30 de ani si o cariera de zece ani pe scena Nationalului. Damian avea 24 de ani si abia absolvise, ca sef de promotie. Juca rolul celui care se indragostea de personajul interpretat de mine. S-a intamplat de-adevaratelea... Se juca cu succes nebun la Gradina ”Boema” piesa ”Doamna nevazuta” de Pedro Henao Calderon de la Barca. 



Gabriel Danciulescu, interpretul rolului principal (rolul lui DonManuel – n.red), se imbolnaveste. Atunci, Sica Alexandrescu a spus: ”Nu suspendam spectacolul, sa intre Damian Crasmaru ca e baiat destept si se descurca”. Avea o memorie fantastica, vazuse piesa si putea sa se joace imediat. Am repetat toata ziua si seara a intrat in rol. Peste o luna de zile se imbolnaveste Alexandru Alexandrescu-Vrancea care il juca pe Don Luis. Iar a fost chemat Damian. ”Azi nu-l mai joci pe Don Manuel, il joci pe Don Luis”” – i-a spus Sica. In timpul acelor repetitii nebune, il vad la un moment dat pe Damian ca-si cumparase sunca si paine. Eu, care sunt extrem de pofticioasa i-am cerut o bucatica..., iar el, galant, mi-a oferit tot sandwich-ul. Asa a inceput totul!
Am jucat amandoi in sute de spectacole si am dat viata unor personaje celebre, impartind scena de nenumarate ori, si dincolo de toate, in 55 de ani de casatorie, am inteles ca in viata exista fericire, atata timp cat exista respect, dragoste si admiratie.

Carmen Stanescu

(TVR, Confesiuni)


Nu e o prostie expresia asta, „jumatatea ta“. In lumea teatrului, un mariaj de 55 de ani e mai rar. Sunt casatorit cu Carmen Stanescu de 55 de ani si, daca cumva cineva ar vrea sa ma trimita din nou pe pamant, pun si eu o conditie: sa mi-o dea din nou, caci fara ea nu vad nici un rost. E o actrita care ar fi facut glorie oricarei tari din lume, o actrita cu public, pentru ca nu toti actorii au public – erau oameni care spuneau „ma duc s-o vad pe Carmen Stanescu“, un om deosebit, pe care eu il supar foarte mult, mai ales acum, pentru ca lipsesc foarte mult de acasa, fiind bagat in niste lucruri pe care trebuie sa le duc pana la capat. In clipa de fata sunt destul de ocupat, sunt profesor la o facultate unde predau teatru… sunt mai mult decat ocupat si obosit, dar nu ma pot opri. De altfel, toti actorii doresc sa sfarseasca pe scena.

Damian Crasmaru

http://www.avantaje.ro/articol/damian-crasmaru-avantajele-vietii-1662995



No comments: