Picture Background

Wednesday, July 15, 2015

Horia Serbanescu - Amintiri...


A pasit prima oara pe scena la 5 anisori, in 1929, cand a fost ales sa interpreteze rolul Regelui Mihai intr-un spectacol numit "Miss Revista".
"(...) s-a cautat un copil de varsta Regelui Mihai care sa ii semene cat de cat. Sau macar sa poarte plete, cum purta pe atunci micul rege. S-a facut o selectie si dintre cei cativa posibili "pusti-monarhi" am fost ales eu. La premiera, maestrul Giugaru sau nea Sandi, cum era rasfatat de toti, mi-a dat urmatoarea indicatie regizorala: "Ai grija, sire, sa nu faci pipi pe matale, ca aluneca soldatii si se supara Dom Director Tanase." Prin 1930, Horia Serbanescu era un copilas in pantaloni scurti, care locuia in cartierul Filantropia. Straduta lui era una linistita, nu gaseai pe ea nici o casa cu etaj. Era vecin cu venerabilul Gala Galaction. Oamenii traiau aici o viata modesta, dar frumoasa si optimista. "La Carabus m-a vazut marele regizor Paul Gusti, i-am placut si mi-a incredintat rolul dublu Statu Palma Barba Cot in spectacolul "Rodia de aur" pe care-l monta la National. Cu acest spectacol cu "Rodia de aur" s-a facut la 13 septembrie 1929, acum 77 de ani, si prima transmisie radio de teatru radiofonic. Asa ca la ora actuala pot avansa la titlul de batran-minune, fiind cel mai vechi actor colaborator al Radiofuziunii romane."



Sursa text:
jurnalul.ro (articol Loreta Popa)


No comments: