Picture Background

Saturday, August 8, 2015

Dorina Lazar

In „Escu“ de Tudor Musatescu

Cum a fost, odata intrata la facultate?

Am intrat la mesterul Fintesteanu si va spun, cum am mai spus si alta data, ca a fost cea mai frumoasa perioada din viata mea! Acesti patru ani de studentie au fost minunati! N-am avut nicio grija! Stateam la doi pasi de Institutul de Teatru, care era la Izvor, deasupra Bulandrei. Eu si acum locuiesc tot in apartamentul acela, pe care l-am mostenit de la mama. Si tin minte cum duceam de acasa borcane de muraturi, perne, paturi, drept elemente de recuzita! A fost o viata de student minunata: singura noastra grija era sa invatam texte, sa mergem la cursuri... Mesterul si asistentii se ocupau in rest de tot! Nu te calcai cu nimeni pe bombeu pentru roluri...

Dintre cei trei „mari“, Ion Fintesteanu, Dem Radulescu, Sanda Manu, cine credeti ca si-a lasat o amprenta mai puternica asupra dumneavoastra?

Nu stiu, cred ca Fintesteanu... Dar si ceilalti! De la ei am invatat respectul fata de profesie. Un actor nu indraznea pe atunci sa intre cu palaria pe cap pe scena! Intri pe scena, te descoperi! Nu fluieri pe scena, poarta ghinion! Tin minte ca ii mai spunea unul sau altul lui Fintesteanu: „Nu stiu ce sa fac cu mainile!“. „Lasa mana sa curga! Ea are miscarea ei, nobletea ei! Nu te gandi la ea!“ Fintesteanu, cand avea spectacol, indiferent ce ar mai fi avut de facut sau unde era, la 6 fara un sfert pleca la teatru, la 6 fix era la cabina! La mine, tot asa, e stiut: daca nu sunt la cabina la 6 si 3 minute, inseamna ca nu stiu ca am spectacol sau mi s-a intamplat ceva! Sunt si actori care vin la 7 fara 10, cand spectacolul incepe la 7, gafaind, repede, repede! Nu poti sa intri de pe strada pe scena! Tot asa, nu poti pleca, direct, din spectacol! Iti trebuie un respiro, sa te descarci de toate energiile acelea! Am o colega... Eu nu apuc sa dezbrac costumul si ea e deja la masina! Nu stiu cum poate!

Tot interviul: aici
Foto: arhiva personala Dorina Lazar


No comments: