Picture Background

Sunday, October 4, 2015

"...alteori numai spirit: Ariel."

In "Mincinosul" de Carlo Goldoni

Florian Pittis a fost un actor polivalent, a fost si regizor, si traducator, si interpret de muzica rock, si realizator de emisiuni radio si TV. Timbrul si sonoritatea vocii sale au devenit emblematice pentru zeci de emisiuni precum „Pittis Show” sau „Telenciclopedia”. Cel care a fost Laertes in „Hamlet”-ul lui Alexandru Tocilescu, Ariel, in „Furtuna” lui Ciulei sau El insusi in „Cantec despre mine insumi”, de Whalt Whitman, pus in scena chiar de el, avea un cult special al meseriei de actor. Intr-un interviu din 1984, luat de Magdalena Boiangiu pentru revista „Teatrul”, spunea ca : „Eu sint acela care ma confrunt cu toate aceste ipostaze ale vietii pe pamint. Eu personal, eu, Florian Pittis. Eu am sansa dementa, care ma deosebeste de multi contemporani ai mei de pe planeta, de a duce in fiecare seara o alta existenta. Sint rege si portarel, sint tinarul care nu a facut nimic, sint proaspatul absolvent de liceu, iar alteori sint numai spirit: Ariel. N-aveti decit sa ma invidiati, dar eu pot sa fac in fiecare seara aceasta minune: sa iau viata de la capat. Si in permanenta sint eu; ceea ce vedeti pe scena sint gindurile mele care imbraca forma unui rege sau a unui portarel, sau a unui tinar care n-a facut nimic, sau a unui absolvent de liceu – etern candidat la bacalaureatul vietii.”


Sursa:
TVR

No comments: