Picture Background

Sunday, October 18, 2015

Momente amuzante cu Stefan Iordache

Stefan Iordache in Arturo Ui

Unul din momentele amuzante legate de Stefan s-a petrecut cand au fost sa joace "Hamlet" in Grecia. "Melina Mercouri, care era ministrul Culturii atunci, a vrut sa-l cunoasca pe Stefan dupa spectacol. In timp ce Horia Lovinescu statea de vorba cu ea, m-a trimis sa le anunt prezenta. I-am spus lui Stefan... "E o actrita foarte mare, o fi ea ministrul Culturii, dar nu am pofta sa vorbesc cu ea". "Bine, Stefan, nu avem ce face. Trebuie! Sunt la capatul culoarului...". N-am apucat sa-i spun lui Lovinescu ceva, ca s-a deschis usa si au intrat. Cabina era goala. El disparuse. Unde? Cum? Nu ne-am dat seama. Eram la etajul doi al cladirii... Dupa ce a iesit Melina Mercouri, s-a deschis un dulap. Stefan se ascunsese acolo." (Dinu Cernescu)

Amintirile hazlii nu se opresc aici. Cu ocazia unei reprezentatii la Copenhaga au fost cazati la un hotel extraordinar, construit pe un singur etaj. "Un culoar... luuung de tot. In capatul lui era un apartament in care am fost cazati noi. Era un obicei acolo ca pantofii sa fie lasati la intrare, pentru a fi lustruiti de personal. Dupa un spectacol, am fost pe la niste restaurante, iar intamplarea a facut ca eu, Lovinescu, Stefan Radof si Stefan Iordache sa venim printre ultimii. Iordache a fost foarte socat sa vada zeci de perechi de pantofi de o parte si de alta a culoarului. Dupa ce ne-a lasat pe noi sa intram, l-a luat pe Radof si au inceput sa schimbe pantofii intre camere. A doua zi a fost un fel de nebunie generala, pentru ca nimeni nu-si mai gasea pantofii." (Dinu Cernescu)

"Asa zisa lui moarte pentru mine continua sa fie un fel de neintelegere. Efectiv, nu pot sa ma obisnuiesc cu acesta idee. De fiecare data cand dau telefon la ei acasa mi se pare ciudat ca nu-mi raspunde el la telefon". (Dinu Cernescu)


Sursa: 
Jurnalul National, Editie de colectie
10 noiembrie 2008
Fragment dintr-un articol semnat de Mihai Stirbu


No comments: