Picture Background

Friday, April 10, 2015

Ion Lucian - Sclipiri din amintiri…

Radu Beligan, Ion Lucian

Astazi 20 mai 1965 ma aflu in sala Sarah Bernhard din Paris unde, cu Teatrul de Comedie, prezentam „Rinocerii” de Eugene Ionesco in cadrul Teatrelor Natiunilor, prestigiosul festival international.

 


Nu-mi pasa! Spectacolul nostru este excelent si s-a bucurat de un succes fara egal, atat la public cat si in presa. O trupa a Comediei Franceze a fost la Bucuresti cu o luna mai devreme si a fost entuziasmata de reprezentatia noastra!

De altfel iata-l pe Jean-Paul Roussillon, actor si regizor al Comediei Franceze care vorbeste cu Radu Beligan. Ce-i spune?

„Fiti atenti! Sala e plina de oameni de teatru. Am umplut Parisul cu impresiile noastre excelente despre spectacol si au venit, curiosi, sa se convinga!”

Ei asta-i buna! Dar ce, noi am venit aici la concurs? Ma rog, in definitiv, noi nu ne temem, ii priveste...

S-a batut primul gong! Trebuie sa va marturisesc ca mi s-a uscat gatul si inima a inceput sa bata intr-un ritm mai special!... Ce-o fi oare? Au! Canta imnul francez!... Dar ce, ei joaca?... Nu, iata-l si pe al nostru!... Deci e pe competitie... Inima isi face de cap... S-a ridicat cortina... Din sala se aude o furtuna de aplauze si strigate de Bravo. Ah, sunt romanii din Paris... Nu, ca accentul e pe ultimul O, Bravo! Sunt parizieni! Fiecare dintre noi are un ciorchine de spectatori peste el, si se lasa sarutati!... De mine se apropie un monsieur in varsta, cu ochii in lacrimi... Ce o fi vrand?...

„ – Bravo Lucian! Ati fost... De altfel vedeti reactia salii! E o veritabila manifestatie! Datorita voua am realizat si eu dimensiunile piesei mele! Va felicit!... „

Dumnezeule! E Eugene Ionesco!

Datorita relatiilor tensionate cu sistemul nostru politic de atunci s-a ascuns undeva prin sala, dar nu a putut sa rabde sa nu ne felicite, cand a vazut reactia publicului!

A fost seara de gratie a carierei mele!

Ion Lucian


"Rinocerii" de Eugene Ionesco
Regia: Lucian Giurchescu
Premiera: 10 aprilie 1964

Sursa:
Album "50 Teatrul de Comedie"


No comments: