Picture Background

Friday, May 8, 2015

Elvira Godeanu


 - Ti-e frica de moarte?

 - Crezi intr'adevar ca voi muri si eu, intr'o zi? Nu ajung sa ma obicinuiesc cu ideea asta, desi zambesc oridecateori imi trece prin minte! Am impresia ca ceea ce este trebue sa dureze pana la sfarsitul veciniciei!

- Si frumusetea?

- Frumusetea mai mult decat tot restul!

- Cum faci ca sa ti-o conservi?

- O mentin!

- Bine, dar prin ce procedee? Repet: cum iti mentii frumusetea?

- Cu sport, cu veselie, cu dusuri reci, si cu tampoane de vata hidrofila!

- Farduri multe?

- Exista oare vreun fard care sa imite pe acela al razelor de soare? Mai pipaie odata, ca sa te convingi ca nu-i fabricat cu produse artificiale! Fardul marii, al vantului si-al vazduhului! Nuanta cea mai armonioasa, din moment ce este si culoarea viorii!

- Ai vreun ,,violon d'Ingres''?

- Mingea de volley-ball.

- Si vre-o pasiune?

- Teatrul. Ce mai intrebi? {...}

- Au sa ma dea afara dela gazeta, si raman pe drumuri!

- Treaba dumitale! Sunt eu responsabila, daca ti-ai uitat intrebarile in cuier?

- Ai sa te caesti ...

- Incepi dumneata cu amenintarile, acum? In loc sa fii multumit ca nu ti-am vorbit nici despre sky, pentru care am aceeasi pasiune ca si pentru innot ...

- Despre sky, in miez de vara? Cand oi publica una ca asta, ma iau cititorii la goana! Nu vezi ca nu-i actual?

- Actual, ne-actual, mie-mi place! ... Si-mi mai plac si compoturile preparate de mine, pe cari le conserv in colectia de borcane hermetice din camara ... Si daca vrei sa stii, imi mai plac si tapetele cari se potrivesc cu nuanta blonda a parului meu, pentru ca mi-o pun mai frumos in relief.
Si mi-ar mai place si o casa care sa fie a mea, si o gradina in care sa greblez pietrisul, si o alee plantata cu trandafiri si cu garoafe ca sa nu tot stau la discretia adoratorilor pentru impodobirea glastrelor.
Daca nu ma opresti la vreme, sunt in stare sa-ti spun ca mi-ar place sa mai am in casa si intreaga biblioteca a Academiei, uite asa, ca sa afle toata tara ca ma omor cu cititul din zori si pana'n noapte, si ca ma sting ca o lumanare pe paginile cartilor printre cari nu figureaza fireste nici un volum de-al lui Dekobra sau Pitigrilli. Ti-am spus tot ce-mi era mai drag de spus! Imi faci acum pe mofturosul? Intorc si eu foaia, si te servesc dupa dorinta! Afla deci ca intr'o noapte a copilariei mele visatoare, m-am sculat din somn si m'am simtit chemata de un apel obsedant. Era vocatia artei... {... }

- Termina odata!

- Vezi ca nu-ti convine? Nu-i mai bine sa te multumesti cu ceea ce ai? Oricum, mai bine asta de cat o angina pectorala!

- Dac'o iei asa! ...

- Dar cum ai fi vrut s-o iau? Nu ti-am spus ca sunt din Gorj, si ca am toate maselele intacte in gura?

- Nu se facea, sa ma duci asa cu presul!

- Ai fi preferat sa ma duci d-ta pe mine, si sa fac natia olteneasca de ras!? ..."


Ioan Massoff, Elvira Godeanu in intimitate, Rampa, luni 29 august 1932 (fragment)
Via Ion Cepoi "ELVIRA GODEANU, O poveste de pe Jiul de Sus"


No comments: