Picture Background

Wednesday, May 6, 2015

Eugenia Popovici - Pentru ea nu exista rol mare sau rol mic

EUGENIA POPOVICI

Dotata cu o rara sensibilitate si eu o mare putere de a transmite spectatorului sincera sa emotie, artista a dovedit, in rolurile interpretate, nu numai un frumos talent, dar si o mare constiinta profesionala.

In felul in care a interpretat rolul Oanei din "Apus de soare" a lui Barbu Delavrancea, Eugenia Popovici a demonstrat intreaga sa capacitate artistica, iar publicul Capitalei si-a marturisit admiratia si dragostea pentru frumoasa ei izbinda artistica, confundind, pur si simplu, actrita eu personajul interpretat. De asemeni, neuitata a ramas Eugenia Popovici in mintea spectatorilor prin candoarea si gratia plina de tinereasca stingacie a tinerei eleve din "Steaua fara nume" a lui Mihail Sebastian. In "Surorile Boga", Eugenia Popovici a facut cu prisosinta dovada darului cu care stie sa dezvaluie tainele cele mai adinci ale sufletului omenesc, a grijii si constiinciozitatii eu care modeleaza personajul interpretat si pe care il trece dincolo de rampa, viu, ca sa traiasca in inima si mintea spectatorului si dupa lasarea cortinei.
In Lucietta din "Badaranii", artista a stiut sa puna atita lumina si fragezime, duiosie si omenesc incit interpretarea ei a stirnit admiratia nu numai a publicului romanesc, ci si a strainilor, ea inscriind un desavirsit succes la Festivalul de la Venetia, in insasi patria lui Goldoni.
Am jucat alaturi de Eugenia Popovici in "Arborele genealogic" si am vazut-o recent pe scena, in piesa lui Tennessee Williams, "Orfeu in infern". As vrea sa relev o trasatura pe care am putut-o vedea in toata cariera artistica a Eugeniei Popovici : pentru ea nu exista rol mare sau rol mic. Indiferent de amploarea textului, actrita stie sa-si traiasca personajele eu atita emotie sincera, sa le cizeleze eu finete, sa le dea proportii atit de armonioase si sa le integreze in intregul piesei atit de veridic incit acestea traiesc eu adevarat in scena, chiar cind ocupa un loc marunt in contextul dramatic.


Aura Buzescu

REVISTA TEATRUL
februarie 1963

No comments: