Picture Background

Sunday, August 23, 2015

"Este un om de o tandrete extraordinara" Marturisiri despre doamna Olga Tudorache



Florin Zamfirescu

Pentru actorul Florin Zamfirescu, cel care i-a fost ani de zile asistent la Universitatea de Arta Teatrala si Cinematografica, Olga Tudorache este un mister din care a reusit sa descifreze doar o mica farama. „Pentru mine, mecanismele interioare ale actritei Olga Tudorache - o actrita imensa, cea mai mare pe care o are teatrul romanesc - au fost un mister. Stand atatia ani la catedra, discutiile cu ea m-au imbogatit. 
Multi au spus ca forta ei este in glas, altii, in privire. Eu am mai descoperit o frantura din acest mister: Olga Tudorache nu minte niciodata, spune exact ceea ce gandeste. Capata o asemenea forta, incat devine inspaimantatoare in fata celor din jur. Le spunea studentilor: «E prost», sau «Este foarte bine! ». Nu spunea si nu facea niciodata lucruri de complezenta“. In acelasi timp, precizeaza Florin Zamfirescu, „este un om de o tandrete extraordinara, nu suporta ideea de a face rau cuiva“.

Catalina Buzoianu

Regizoarea Catalina Buzoianu a lucrat cu Olga Tudorache la mult-premiatul spectacol „Efectul razelor gamma asupra anemonelor“ (1977), experienta pe care o numeste „fabuloasa“.„Olga Tudorache este ea insasi un personaj. Am avut acces la relatia dintre ea si Rodica Negrea, care i-a tinut piept pe scena - pentru ca ele doua aveau rolurile principale. Si pentru Rodica Negrea a fost o experienta uluitoare sa fie cu Olga pe acelasi ritm si cu aceeasi putere. 
Energia Olgai matura tot, dar nu era una devastatoare, ci facea sa infloreasca totul in jur. Totul devenea expresiv, benefic si adevarat. Am mai lucrat cu ea la o piesa de teatru pentru TV, «Trenul de lapte nu mai opreste aici ». 
Era fascinanta. In viata de zi cu zi, am fost prietena cu ea. Este o fiinta fermecatoare - se imbraca bine, eu si sotul meu eram uluiti de felul in care reactiona ca sotie, ca iubita.... Mi-ar placea s-o felicit pentru aceasta varsta incredibila“, a declarat Catalina Buzoianu.

Ilinca Goia

Actrita Ilinca Goia, fosta studenta a Olgai Tudorache, spune ca a fost influentata de personalitate artistica a profesoarei sale. 
„Este o actrita atat de coplesitoare, incat nu poti sa nu te minunezi. Ca profesor, era omul extremelor. Nu exista cale de mijloc." 

George Ivascu

George Ivascu, actor si director al Teatrului Metropolis, se declara fericit ca Olga Tudorache, „probabil cea mai mare actrita a tuturor timpurilor din Romania“, este consultant artistic al teatrului Metropolis. „Este sfatuitorul meu. Ma bucur ca ne va oferi cel mai frumos cadou: joaca de ziua sa. Doamna Olga Tudorache este ceea ce ne trebuie noua: un model“, a declarat George Ivascu.

Sursa: adevarul.ro

No comments: